Wednesday, July 16, 2008

taraaaa...assalamualaikum!

akhirnya...akhirnya...i have my own blog. tak boleh tahan maa sbb Cebah yg berusia 3 tahun itus sudah adess blogs nya sendiri...mmg rasa sgt ketinggalan..seakan2 ditinggalkan oleh bullet train ada berada di Negara Jepang itu...

Najah, Huda n others...korang kenalah tolong aku ya nanti..maybe u'll can leave some comment on how to improve my presentation. teringat pd Mynie..yg adalah 2 kali kut suh sy buat blog betul2 (sy ada friendster blog..tp rasanya yg itu tak boleh nak pegi jauh)

ok..mmg byk nak share ni..sbb suka mcm2 benda kan..dan nak share my experience berkaitan financial and investment...becoz i'm learning almost everyday (informal education) Sampai satu tahap sy mmg perlukan blog sebagai catatan peribadi .. sbb selalu malam2 tak boleh tidur. CPU tak boleh off tp mata ngantuk...CPU tak boleh off sbb dtg mcm2 pemikiran, idea n sebab musabab kepada sesuatu. tak campur berangan lagi tu...adeh letih...huda pun ada problem ni jugak kan..

owh ya...my blog name sounds familiar rite. i love My Autralian Adventure show n Dafne Iking..huhu..

a little bit about 'fenansel' before i log off.. KLCI reading drop 8 point to be 1119 .. stress coz i dont have enuff money to inject more, and i notice that Anwar Ibrahim sangat baik Bahasa Melayu nya..walaupun ketika mengulas hal2 ekonomi dan kewangan ... sy sedar yg dia menggunakan istilah yg saya tak pernah dengar tp difahami. contoh: 'kebijaksanaan ekonomi' .. ada lagi satu yg sedap bunyi nya .. nanti sy cari di online tv. ke saya je yg jakun sbb mmg tak suka baca financial matters in BM ..ampun tok nenek ampun...jgn salah kan cucu..

fenansel = bahasa rojak yg baru direka saya 2,3 hari lepas sbb dah bosan dengan 'financial' . Attention pls, this is not the latin version for fianancial.

capital growth = pertumbuhan modal

- baru 2 bulan lepas aku kenal pasti istilah BM nya ini .. walaupun sebenarnya ada didalam setiap brochures PM. hehehe. sbb kadang2 rasa susah betul nak xplain capital growth tue..

i also notice Huda's gud BM in her last post .. yg menyentuh hatinya sbb posting pasal menjelajah ke Eropah ( sounds like menjelajah ke angkasa je) .. biasanya mestilah guna English kan.

"Bahasa Warisan Bangsa"

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

yay! selamat ber-blog!

sarah the pengantin

July 16, 2008 at 6:04 PM  
Blogger Aina Ana said...

Faizah!!! terus aku buka blog ko. OK la cara ko cerita tu. Cuma kena kurangkan sikit cara ejaan yang tak betul. Sebab kadang-kadang rimas nak baca. Tapi 'fenansel' tu aku suka sangat..hehe

Aku suka pakai BM penuh kalau tulis BM dan English penuh kalau tulis dalam English.

July 16, 2008 at 7:31 PM  
Anonymous Anonymous said...

I thought Anwar said "kebijakan ekonomi"? Anyway, teringat masa kat sekolah dulu, perang bahasa kat TV masa Anwar coined the theme "kecapaian" for merdeka ke celebration apa entah...dah blurr. Anyway keep it up kak, and all the best in whatever gud things u're doing :)

July 16, 2008 at 8:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

:)gud try..

July 16, 2008 at 8:51 PM  
Blogger fa_izzah said...

yaa...betul tu nurin..puas akak nak igt kan balik apa istilah anwar tu..kebijakan bukan kebijaksanaan. sbb akak tak pernah dengar kebijakan sebenranya.

kita agaknya sudah letih untuk berbahasa melayu rojak. tapi kalau dah posting pukul 3 pagi tu .. memang ikut mana dan dan cepat lah sahaja lah..nak carik istilah yg betul takut tak buat posting pulak nanti..sy akan cuba perbaiki..

July 16, 2008 at 10:17 PM  
Blogger Aina Ana said...

OK faizah, sudah ada blog ni, rajin-rajin la 'update' ye..jangan terbiar macam Friendster ko tuh :D

July 17, 2008 at 1:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jah, aku bangga sangat dgn ko....
lepas ni aku le plak kena wat blog nak mencatatkan pengalaman menimba ilmu di perantauan...

aku rase baik guna BM...bior ramai sket le org2 melayu ni lebih cerdik dlm pengurusan kewangan peribadi.
lagipun aku dah bosan baca dan menulis 24 jam dlm BI.:P

Aku tujukan lagu Faizal yg betajuk Gemuruh tu utk ko...
semangat biar terus membara, dari puncak ingin ke angkasa...

from Hamilton with love:
Best Fren Numero Uno

July 17, 2008 at 4:14 AM  
Blogger fa_izzah said...

owh bash my best pren kesayangan yg jauh..kapan mau ketemu kembali..uhuk2..aku tuju lagu ayat2cinta kat ko..sbb aku mmg tgh obsess dgn cerita tu..

July 17, 2008 at 10:24 AM  
Blogger Nur' said...

nice blog to read n visit my sis..

July 28, 2008 at 4:24 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home